LITERARY ANALYSIS: THE IMPACT OF PRODUCT EXCELLENCE ON KENTUCKY FRIED CHICKEN (KFC) FAST FOOD RESTAURANT
DOI:
https://doi.org/10.37403/mjm.v10i1.672Keywords:
KFC, literature review, product quality.Abstract
Business expansion in this era of globalization is significantly on the rise, and competition is intense. One such example of a company that has been experiencing substantial growth is a culinary business operating primarily within the fastfood sector. Hence, it is imperative for enterprises to prioritize the caliber of their merchandise in order to deliver contentment to patrons and garner their loyalty, thereby augmenting their competitive edge. Prior researchs hold immense significance as they substantiate and reinforce forthcoming scientific theories. The aim of penning this literature review is to scrutinize product quality. The literature provides insights into the variables of product quality, service quality, customer satisfaction and customer loyalty. It also highlights that research methodologies such as SPSS and PLS are widely used. The outcomes indicate a positive correlation between product quality and factors like purchase decisions, customer satisfaction and loyalty.
References
Andriansyah, M. M., Dipayana, D. K., Rizki, M. D., Karivan, Y. kevin, & Mahendra, I. A. (2023). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan dan Loyalitas Pelanggan Kober Mie Setan Surabaya. MUFAKAT : Jurnal Ekonomi, Manajemen, Dan Akuntansi, 1(2).
Apriasty, I., & Simbolon, M. E. (2022). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kepuasan Pelanggan : Kualitas Produk , Kualitas Pelayanan dan Harga ( Literature Strategic Marketing Management ). Jurnal Ilmu Multidisiplin, 1(1), 135–145.
Apriliana, V., & Hidayat, W. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Konsumen Melalui Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Intervening Pada Waroeng Spesial Sambal. Jurnal Administrasi Bisnis, IX(Iv), 571–581.
Asti, E. G., & Ayuningtyas, eka A. (2020). Pengaruh kualitas pelayanan, kualitas produk, dan harga terhadap kepuasan konsumen. 01(01), 1–14.
Ayu, P., Ratna, N., & Imam, A. (2021). Pengaruh Store Atmosphere , Kualitas Produk , Kualitas Pelayanan , dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jurnal Ilmu Manajemen, 1(1), 16–23.
Baihaqi, A. I., Ikaningtyas, M., & Nirawati, L. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Desain Produk, dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Motor Honda Beat. Jurnal Bisnis Indonesia, 13(1), 60–68.
Cesariana, C., Juliansyah, F., & Fitriyani, R. (2022). Model Keputusan Pembelian Melalui Kepuasan Konsumen Pada Marketplace: Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Manajemen Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 3(1), 211–224.
Familiar, K., & Maftukhah, I. (2015). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan. Management Analysis Journal, 4(4), 348–354.
Fauzi, M. R., & Mandala, K. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk, dan Inovasi Produk Terhadap Kepuasan Untuk Meningkatkan Loyalitas Pelanggan. E-Jurnal Manajemen, 8(11), 6741–6761.
Izzuddin, A., & Muhsin, M. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 6(1), 72–78.
Kristanto, J. O. (2018). Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk, dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan di Cafe One Eighteenth Coffee. Agora, 6(1), 1–11.
Marlin, S. (2017). Analisis Pengaruh Kualitas Layanan dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan Layanan Data 4G : Studi Kasus PT . Internux. Operations Excellence, 9(2), 173–188.
Nuryani, F. T., Nurkesuma, N., & Hadibrata, B. (2022). Korelasi Keputusan Pembelian : Kualitas Produk, Persepsi Harga dan Promosi ( Literature Review Manajemen Pemasaran ). JEMSI:Jurnal Ekonomi Manajemen Sistem Imfformasi, 3(4), 452–462.
Rahayu, S.-, & Kusuma, M. H. (2021). Pengaruh Brand Image dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Konsumen (Studi Pada Pelanggan Kfc Cabang Baturaja). Jurnal Manajemen Bisnis Unbara, 2(2), 128–147.
Rahayu, S., & Syafe’i, D. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan , Harga dan Promosi Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan. Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah, 5(2), 2192–2207.
Rahmawati, I., & Tuti, M. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi, dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan The Koffee Jakarta. Jurnal Manajemen Bisnis, 25(1), 69–80.
Saipuloh, Y., & Surono. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan , Persepsi Harga dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan untuk Meningkatkan Loyalitas Pelanggan di Hotel The Westin Jakarta. Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 2(9), 4441–4455.
Sari, N. P., & Razak, I. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitsas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Manajemen Bisnis Krisnadwipayana, 5(3).
Satria, A. A. (2017). Pengaruh Harga, Promosi, dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Perusahaan A-36. Jurnal Manajemen Dan Strat-Up Bisnis, 2(1).
Sholikhah, A. F., & Hadita. (2023). Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan Mie Gacoan Di Bekasi Timur. Jurnal Economina, 2(2).
Suari, M. T. Y., Telagawathi, N. L. W. S., & Yulianthini, N. N. (2019). Pengaruh Kualitas Produk dan Desain Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Manajemen, 5(1), 26–33.
Sundana, Pranata, S., & Lukita, C. (2023). Pengaruh kualitas Produk dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian (Batik Trusmi). Jurnal Witana, 01(01), 10–15.
Tirtayasa, S., Lubis, A. P., & Khair, H. (2021). Keputusan Pembelian : Sebagai Variabel Mediasi Hubungan Kualitas Produk dan Kepercayaan terhadap Kepuasan Konsumen. Jurnal Inspirasi Bisnis Dan Manajemen, 5(1), 67–86.
Trianah, L., Pranitasari, D., & Marichs, S. Z. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan ( Studi Kasus Pada Pelanggan D ’ Besto Mangun Jaya 2 Tambun Selatan ). Jurnal STEI Ekonomi, 26(01), 105–122.
Wibowo, E. wahyu, Wicaksono, B. W., & Sugiyanto, E. (2022). Analisis Kualitas Produk dan Harga Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Restoran Cepat Saji di Jakarta. Universitas Darmawangsa, 16(4), 769–779.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in Maker: Jurnal Manajemen agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the jurnal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).